Sign in to follow this  
Maczupa

Zasady pisania karty postaci.

1 post in this topic

Nowy graczu Khorinis RolePlay, stały bywalcu, obserwatorze, czy też Ty, nieznajomy.

Każdy, snując plany w głowie dotyczące swojej postaci, przesuwa ją po lokacjach wyobrażając sobie jej często dramatyczną historię, niespotkaną błyskotliwość czy też niezmierzoną siłę. Do czego ma się taki wstęp? Na początek witam niezliczonych wędrowców chętnych do treściwego opisu swoich postaci. Mową o niespotkanej błyskotliwości, niezmierzonej sile czy też dramatycznej historii, chciałbym zaznaczyć częstotliwość zdarzania się takich scenariuszy, bowiem każdy z nas chciałby aby jego postać była wręcz herosem, nieprawdaż? Owszem, są niezliczone grupy ludzi dla których jeszcze smakiem jest prostota i nieco upchanych w nią szczegółów, dające niepozorny lecz dobrze rosnący owoc. Poprzez weryfikacje Was, przez karty postaci chcemy uniknąć przede wszystkim ludzi chcących zaszkodzić projektowi. Wprowadzenie weryfikacji gracza nawet poprzez kartę postaci jest już jakimś zabezpieczeniem dla naszego grona, grona graczy. Lecz nie psuj sobie nerwów na tą nowinę! Znano już kilka projektów gdzie owy styl był uformowany i w jednym przypadku się sprawdzał a w kilku innych był zaś całkowitą porażką. Nie stosujemy kryteriów, które dyskryminowałyby kogokolwiek kto chciałby zacząć swoją przygodę na Khorinis RolePlay - bowiem mówimy stanowcze nie dla ludzi, którzy chcą szkodzić nam jako społeczności tego serwera. Obowiązujące kryteria dotyczące kart postaci można wymienić tak naprawdę na palcach jednej ręki. Mistrzowie Gry mają pełne prawo do weryfikacji Waszych kart. Estetyka w samym temacie jest pierwszorzędnym punktem, wolelibyśmy chyba wszyscy uniknąć szpetnych obrazków i tekstu z pogrubioną, zawyżoną w rozmiarze czcionką. Zależy nam również aby historia Waszych postaci miała spójność z naszym uniwersum i jest to wręcz koniecznym wymogiem. Natomiast jeżeli chodzi o resztę spraw związanych z Waszymi kartami, niech puści Was wodza fantazji. Wejrzyjcie w świat Gothica na nowo by odnaleźć tam swojego bohatera i zbudujcie go w swój niespotykany sposób, a więc z uradowaniem czekać będziemy na efekty Waszej pracy.

aU9GspD.png

- Karta Postaci ma być scharakteryzowaniem cech postaci, charakteru, zachowań, zaś historia ma dopełnić tylko smak do całej treści.
- Jeżeli twój przyszły plan postaci obrazuje założenie organizacji bądź cechu weź to koniecznie pod uwagę opisując ściślej w charakterystyce tworzonego bohatera. Miałkie i dostateczne karty owych przywilejów mieć NIE BĘDĄ. (Istnieje warunek, gdy ujęcie całej historii zostanie dodane w aplikację organizacji/cechu, jednakże to nie zwalnia z powinności przez lidera zgrupowania).
;Każda karta postaci, która zostanie przypięta na forum, otrzyma dodatkowe przywileje na start jeżeli chodzi o losowo dobrany ekwipunek czy też statystyki. Informacji jako takowej na temat boostów nie udzielamy bezpośrednim osobom - przyznawane wsparcie wobec postaci będzie w kontekście drogi jaką sobie obrała, nie innej.


Ze względu na coraz to częściej pojawiające się pytania dotyczące kryteriów wobec drugiej postaci, którą w przyszłości chcielibyśmy założyć, a wcześniejsza karta została zaakceptowana, wyjaśniam:
- Jeżeli nasza postać zostaje uśmiercona to automatycznie jej karta postaci traci ważność. Nie mniej jednak, nie ląduje do żadnego z naszych archiwów, tylko zostaje w dziale zaakceptowanych.
- Podczas próby tworzenia drugiej postaci, tak jak i w przypadku pierwszej, oczekiwać będziemy od Was podstawowych założeń i informacji na temat bohatera. Między innymi jej profesja, scharakteryzowanie konkretnych cech i rzecz jasna odpowiednio wpasowująca się historia.
- Jeżeli z jakiegoś powodu wcześniejsza postać, która została zaakceptowana, dostaje blokadę z określonych powodów OOC, opiekun działu lub Mistrz Gry mogą wykierować karę dla użytkownika w postaci ponownej apelacji i napisania kolejnej karty postaci, traktując osobnika jako świeżego gracza.
- Gracz, który chce jednocześnie grać dwoma ma do tego swoiste prawo, jednakże uczula się, że wszelakie powiązania między postaciami będą traktowane z maksymalną surowością.
- Przypięcie karty postaci w pierwszym przypadku i przywileje idące z tym na pierwszą postać nie są rotacyjne i nie przechodzą automatycznie na drugiego awatara.

     Koncepcja wprowadzenia profesji złodzieja będzie wszczęta w życie tylko wtedy gdy w historii postaci zostanie wprowadzona charakterystyka brnąca ku zdobyciu pewnych umiejętności w tym fachu oraz opisaniu osoby w tym świecie licząc się rzecz jasna z faktem, że im bardziej ubarwimy swój życiorys, tym większe szanse, że początkowo Straż Miejska będzie miała podłoże do krążenia wokół właśnie twojego awatara. Jeżeli mowa o jakichkolwiek innych kryteriach nie są one oddalone od tych, które już zostały zarządzone dla każdego z graczy.

gk4wrcA.png

Ludzie mogą zachodzić w głowę z powodu dopuszczenia się na tej platformie tak okrutnego czynu jaką jest weryfikacja każdego z graczy, czemu to ma służyć ja się pytam? Otóż wyciągamy pewne wnioski z własnego doświadczenia i bardziej niż kiedykolwiek zależy nam na tym aby utworzyć stabilny serwer gdzie każdy znajdzie ucieszne miejsce do spędzenia miłego czasu wijąc kolejne gałęzie swojej przygody z przyjaciółmi. Co da nam system kart postaci? Przecież to strata czasu! Niech teraz każdy kto założył już swoją kartę postaci wypowie się na ten temat, bowiem samo wyobrażenie i kreowanie swojej postaci poprzez opisanie jej historii wraz z dopieszczeniem każdego fragmentu powieści aby była ona czytelna i przejrzysta w jak największym stopniu, jest właśnie naszym celem. W momencie gdy już konkretnie zarysujemy swoją postać, nie będziemy mieć problemu z wprowadzeniem jej w świat. Wszystko jest również po to by unikać jakichkolwiek osób chcących szkodzić dobru projektu, co zaznaczamy gwoli pewności kilkukrotnie, tworząc mityczne postacie Józefa Stalina czy też Quasimodo terroryzujących przedmieścia serwera (co już się zdarzało nie raz, nie dwa). Dodatkowo chcemy dać Wam ten komfort, że grono ludzi w jakim będziecie się otaczać jest na prawdę chętna na dobrą rozgrywkę Role Play w uniwersum Gothic. Kierujemy się myśleniem "Dla chcącego nic trudnego". A czy istnieje lepszy komfort w sytuacji gdy spełnieni siadamy przed grę bez obaw o jakiekolwiek domniemania o ludzi nieśmiertelnych? Sytuacje takie bowiem były niegdyś jak piasek w oczach, powtarzane po tysiąckroć i po czasie akceptowane bo społeczeństwo nie miało już siły z tym walczyć -  my walczyć nie chcemy. Odgradzamy się i mówimy stop, zastanówmy się dokąd to prowadzi. Lepiej zatrzymać się na chwile i naprawdę trzy razy pomyśleć nad wyborem przyszłości dla swojego awatara niż nijaczyć go i niszczyć wszystko dookoła. Wracając do zabezpieczeń - może i nie jest to stuprocentowa forma odgrodzenia się od ludzi chcących urządzić szkodę wobec projektu, ale jedno jest pewne - gdy zaczną się takie osoby pojawiać wtedy wartość serwera znacznie wzrośnie, wtedy znaczyć będziemy już znacznie więcej gdy ktoś będzie próbował specjalnie wejść do naszego grona, napisać dobrą kartę i jak gdyby nigdy nic wejść między wrony.

Autor: Maczupa
Edycja: Cheesus
Render: Rolland

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.